woensdag 21 juli 2010

Trouw met Mij

Gelukkig is Nederland weer gelukkig. Hoewel iedereen in diepe sjagrijnige rouw leek te verkeren na het niet winnen van het WK, is alles weer op z’n pootjes terecht gekomen. Het belangrijkste evenement van het jaar is namelijk geweldig verlopen. Hij zei Ja, zij zei Ja, en toen was het een feit: Yolanthe Kabbeljauw van Kastbergen Snijhaar en Wesley zijn een paar. Ook ‘beloofde’ het stel de Nederlandse pers de komst van een kind, dus de volgende mijlpaal in de geschiedenis van de roddelpers staat alweer op schema.

Aangezien in Nederland een derde van de huwelijken stukloopt, is het huwelijk van Yolanthe en Wesley een vrij riskante operatie. Tel daarbij op dat zij bloedmooi is en hij een succesvol voetballer en de kans op affaires en andere dramatiek neemt nog eens substantieel toe. Gelukkig hebben wij de roddelpers, de vertegenwoordiging van de oppervlakkige nieuwsgierigheid,om ons van al die zaken op de hoogte te houden. En dan blijkt uiteindelijk toch weer dat de mens helaas de neiging heeft zich met alles en iedereen te bemoeien, zonder goed naar zichzelf te kijken.

De telegraaf lezers en shownieuws kijkers onder ons zijn in ieder geval verzadigd door alle informatie over jurken, taarten en bruidsmeisjes, zodat de rest van Nederland zich weer met zichzelf en andere belangrijke zaken bezig kan gaan houden.
Zo ook ik.

Na een geweldige avond op een Haarlems terras heb ik namelijk weer geleerd wie echt belangrijk is: Jijzelf en je beste vrienden. De oppervlakkige nieuwsgierige interesse in anderen lijkt misschien boeiend, maar ik vind het vooral vermoeiend. Onder het genot van een latte machiato heb ik besloten meer tijd vrij te maken voor mezelf en voor echte vriendinnen. Geen vage kennissen of stapmaatjes, maar het soort vriendin dat er echt voor je is als je haar nodig hebt, maar ook als je gewoon avonden lang lol wil maken.

Een beetje zelfreflectie kan helemaal geen kwaad en na een avondje herinneringen ophalen en perspectieven uitwisselen kan ik maar tot één conclusie komen: Uiteindelijk ben ik best blij met mij.
Ik heb dan wel geen sprookjes huwelijk op stapel staan, of een paar miljoen op de bank, één ding weet ik zeker: Samen ben je ook alleen, want uiteindelijk komt het altijd op jezelf aan. En dan kun je maar beter trouw aan jezelf blijven.

Mijn visie is na vanavond weer een beetje verhelderd en ik hoop me nu te focussen op wat echt belangrijk is: Mijn geluk. En natuurlijk hoop ook ik dat het showbizz koppel nog lang en gelukkig leeft, zolang ik er maar niet meer mee doodgegooid wordt.

1 opmerking:

  1. Hee! Bedankt voor je reactie! :-)
    Leuke blog heb je trouwens (:

    groetjes
    Marije

    BeantwoordenVerwijderen