zaterdag 24 juli 2010

Onnozelheid en strijd

Er is een ware oorlog los gebarsten. Een hevige strijd vol smaad en afgunst. Het mooiste pulpmedium van de wereld, MSN Today, raakt er maar niet over uitgepraat:

Lady GaGa VS. Baby Bieber


Die 'baby baby baby' en GaGa hebben zeker last van een Bad Romance, want ze zijn zo diep gezonken dat ze strijden om de meeste Youtube Clicks. Kon je een gouden plaat nog een prestatie noemen, een ‘click’ op youtube is toch alweer een stuk minder noemenswaardig. Het wereldrecord muisklikken-per-seconde staat namelijk op 15.5, en stiekem vind ik het heerlijk dat over zo iets nutteloos als een aantal muisklikken enorme ophef ontstaat. Ook bijzonder trouwens dat daar wereldrecords in worden bijgehouden.

Dit soort feitjes maken mijn dag altijd een beetje mooier. Hoewel mijn geliefde konijn ziek is, mijn lichaam moe en mijn geest verveeld, zie ik alles nu weer wat lichtvoetiger tegemoet. Dit soort prachtige onnozelheden in het leven verdienen meer aandacht dan ze over het algemeen krijgen.

Want hoewel het geen enkel nut heeft voor de vooruitgang van de wereld, kun je soms best even stilstaan bij het feit dat er genoeg grappige dingen gebeuren op een dag en dat er zo veel fijne nutteloze dingen zijn om over na te denken.
Even je gedachten verzetten en bedenken hoe leuk het is dat 111.111.111 vermenigvuldigd met 111.111.111 als uitkomst 12.345.678.987.654.321 heeft.
Of je besteed je onnozele momentje aan het zoeken van een Engels rijmwoord op month, orange, silver of purple. Dat zal dan een verdomd lange zoektocht worden aangezien geen enkel Engels woord daarop rijmt (laat het me maar weten als je het tegendeel weet te bewijzen).
Maar je kan natuurlijk ook gewoon nóg een poging doen om je elleboog te likken terwijl je weet dat dat fysiek onmogelijk is.

Kort gezegd; het leven is kut, zwaar, lastig en prachtig tegelijk en geeft meer dan genoeg stof tot schrijven, dichten en nadenken. Maar af en toe is het minstens net zo fijn om lekker onnozel te zijn. Dan kun je je even verwonderen over de kleinste wonderen van de wereld.

Ik ben in afwachting van al jullie onnozele weetjes, feitjes en bezigheden, dus lekker reageren als je iets onnozels te delen hebt met de rest van de wereld.



P.s: Diepzinnige, verstandige en doordachte reacties zijn natuurlijk ook welkom.

4 opmerkingen:

  1. Haha leuk geschreven :) Ik kan niets onnozels bedenken, maar ik zal het meteen melden als ik iets zie of hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. leuk geschreven!
    ik volg je, haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. 'met welke vinger heeft hij dat gedaan

    BeantwoordenVerwijderen