zaterdag 3 juli 2010

De meeste dromen; Zijn bedrog

Je ‘droomman’ zou zo iets moeten zijn als de prins op het witte paard, of in mijn geval, de prins op de zwarte motor. In wiens armen je weg kan dromen terwijl je samen je toekomstdromen bespreekt.

Dromen zou dus iets positiefs moeten zijn, maar in mijn nachtelijke belevenis flikkert die prins telkens weer van zijn witte (nacht)merrie. Regelmatig wordt ik uit mijn slaap gehouden door dromen waarin vriendlief vreemdgaat, plotseling verdwijnt of mij hardhandig probeert te vermoorden. Dat hij in mijn diepe dromen keer op keer smerige streken uithaalt lijkt te duiden op een enorm wantrouwen en dat is stiekem best lullig.

Daarom besloot ik, a-spiritueel als ik ben, op zoek te gaan naar een verklaring. Gelukkig ken ik iemand die antwoord weet op alle vragen, mijn trouwe bondgenoot bij het schrijven; Google. De zoekterm ‘dromen partner vreemdgaan’ bleek erg populair te zijn en dus vond ik al snel mijn antwoord, hou je vast:
“Dromen dat je partner vreemdgaat, duidt op je angst om verlaten te worden. Je zou een gebrek aan aandacht kunnen ervaren in je relatie. Aan de andere kant zou het erop kunnen duiden dat je het gevoel hebt dat je niet kan aan de verwachting van anderen kan voldoen”

Ik, als klein meisje met een grote mond, blijk nu dus ineens onzeker te zijn? Dat gebrek aan aandacht is gelukkig niet aan de orde, maar ik wordt hier wel mooi gediagnosticeerd met VERLATINGSANGST. Al mijn girlpower zakt ineens in mijn schoenen als ik me bedenk dat ik me inderdaad regelmatig afvraag wat ik zonder m'n lief zou moeten. Het heeft hem maar 1,5 jaar gekost om van vriendjesverslinder te veranderen in een aanhankelijk liefhebbend meisje met een grote mond maar een klein breekbaar hartje.

De conclusie is simpel, hoe stoer ik ook probeer te zijn en hoe ver de emancipatie ook door slaat, zonder mannen redden we het niet. De vrouwenliefde is een prachtig iets, maar helaas moet ik toegeven dat ik me alleen aangetrokken voel tot die grote, stoere, stoute maar stiekem hele lieve mannen. En dan houd ik het voorlopig nog maar even bij die ene, in de hoop dat de meeste dromen echt bedrog zijn.

1 opmerking: